Perfektionist jag

En  sorglig sak som jag kom på.

Jag älskar att sortera.
Alltså städa är jobbigt, för det blir man svettig av, men att sortera gamla papper är bland det roligaste jag vet. Jag gillar även att rensa min garderob, men det har jag gjort så mycket nu så det finns ingenting att rensa kvar.
Alla mina papper har jag sorterat in i olika mappar och jag har allt i en låda. Jag vet precis var jag har allting. Vilket är lite tråkigt eftersom det gör det helt onödigt att sortera. 

När jag är hemma hos kompisar och ser att de har lådor med massa gamla papper och småsaker så blir jag avundsjuk. Jag är nästan sugen på att fråga om jag kan få sortera och när min lillasyster rensar sin garderob så är jag alltid på plats.

När mamma och pappa är borta och jag får vara ensam i huset så känner jag mig nästan sugen på att städa i köket, när jag egentligen hade kunnat bjuda hem alla från min skola och ha FF. Jag vet inte ens om det är ok att säga FF, så efter är jag.

När ska jag bli en riktig tonåring?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0